Thursday, January 6, 2022

LANSKAP SENI LUKIS DI MALAYSIA DARI APA YANG AKU LIHAT. DARI APA YANG AKU ALAMI . DARI APA YANG AKU DENGAR DAN DARI APA YANG AKU RASA

  • Sebenarnya masih banyak lagi perlu aku luahkan buat pengetahuan Masyarakat terhadap dunia Seni Lukis di Malaysia Khususnya. Jika akal yang aku guna ini jika tidak aku tapis berkali kali mungkin akan menguris terhadap banyak pihak.

Jesteru jika perasaan kini bergejolak lagi kerana senario Seni Lukis Malaysia ini sejak zaman Purba hingga zaman yang anggap Maju serba cukup ini tidak mampu aku melupakan apa yang sedang berlaku tak pernah berubah. Yang berubah hanya Teknologi itupun bukan kita yang menciptanya 

Terlebih dahulu biar aku hamparkan pengalaman sebenar aku sebagai seorang pelukis di negara aku ini lewat 50 tahun menjadi pelukis 

 1-Apa yang aku Lihat 

 2 -Apa yang aku dengar

 3-Apa yang aku rasa 

bersambung


 

No comments:

Post a Comment